fbpx
+31 6 2982 5181
annemiek@talks-business.nl

Summer course: marketingplan in één dag

Vergroot je voorsprong! Schrijf je nu in.

INHOUD SUMMER COURSE 

MARKETINGPLAN IN ÉÉN MIDDAG

Hoe gebruik jij de zomermaanden die in de volksmond ook wel ‘komkommertijd’ heet? Doorgaans is deze periode voor veel bedrijven minder druk en dat biedt mogelijkheden om zaken voor te bereiden zoals je marketing- en communicatieplan. De ervaring leert tenslotte dat de laatste twee kwartalen weer heel hectisch zijn… Wees daarom slim en gebruik de zomer van 2019 om de voorsprong op je concurrenten te vergroten!   

In de summer course leer je hoe je een gedegen marketingplan moet opzetten en krijg je meer inzichten over de markt, wat klanten willen en jouw concurrentie doet. Die informatie kan je vervolgens gebruiken voor een goede positionering en het uitdragen van jouw toegevoegde waarde. 

Je loopt tenslotte niet alleen de deur uit met nieuwe inzichten, maar ook met een heel praktisch overzicht hoe je in de laatste twee kwartalen van het jaar zowel on- als offline zichtbaar kunt zijn voor je doelgroepen.  

1. WAT JOUW BEDRIJF UNIEK MAAKT

In het eerste onderdeel staan we stil bij jouw organisatie. Heb je je verhaal al helder, wat is je boodschap en hoe straal je dat uit? 

2. WAT DE KLANT WIL

Vervolgens kijken we naar je (ideale) klant. Waar is je klant naar op zoek en welk probleem lost dat dan op? Jouw bedrijf geeft antwoord op vragen die de klant heeft. 

3. WAT JE CONCURRENTEN DOEN

Tenzij je ‘het gouden ei’ in handen hebt, moet je jezelf van je concurrenten kunnen onderscheiden. Hier gaan we verder op in wanneer we andere spelers onder de loep nemen. 

4. HOE JE KUNT OPVALLEN 

Tenslotte gaan we in op welke on- en offline kanalen er zijn en bekijken we hoe je deze kan inzetten en met wat precies. Zo sluit je de dag af met een gericht plan.

Voor wie 

De workshop is interessant voor iedereen die een marketingplan moet maken, maar niet goed weet hoe of weinig tijd heeft gedurende het jaar.

De insteek is praktisch en je leert daardoor in een dagdeel de belangrijkste analyses zelf te maken en een planning voor Q3-Q4 uit te werken.

Wanneer 

7 augustus 2019                         13.00-17.00 uur
21 augustus 2019                       13-00-17.00 uur 

Rotterdam, CitzenM

Investering 

De summer course is incl. materiaal zoals een ‘cheat sheet’ en koffie/thee/frisdrank en kost 95,- euro (excl. BTW) p.p.  

INSCHRIJVEN
Trainer 

Annemiek van Rheenen 

“Ik vind het geweldig om kennis te delen over alles wat te maken heeft met marketing, communicatie en sales. Door de juiste combinaties te maken kan je je bedrijf namelijk écht relevant laten zijn voor je doelgroepen en zo je eigen (groei)ambities waarmaken. 

In talksBusiness workshops draait het daarom om de praktijk en ik geef aan de hand van voorbeelden uitleg over wat wel en niet werkt. Door kleine groepen te trainen zorg ik dat iedereen de ruimte krijgt om vragen te stellen, zodat aan het einde van de dag iedereen naar huis gaat met een eigen versie van zijn marketingplan.”