De wereld van:
Marketing
Er zijn veel verschillende definities voor ‘marketing’ (bijv. op Wikipedia). Waar in het verleden marketing draaide om de 4 P’s (Product, Prijs, Promotie, Plaats) is het het afgelopen decennium volwassener geworden en draait het nu volledig om de toegevoegde waarde die een onderneming biedt.
Toegevoegde waarde
Dat komt omdat consumenten meer dan ooit tevoren mondiger zijn en op zoek zijn naar merken, producten of diensten die bij hen passen. Daarom is het belangrijk je marketingstrategie zo te vertalen dat je de belangrijkste normen en waarden van je doelgroepen erin terug laat komen. Alleen zo vergroot je je concurrentievoordeel!
Wil je marketing inzetten om je zakelijke (groei)ambities te behalen? Bedenk dan eerst waarmee je aan de slag wil. Heb je al een hele marketingcampagne in gedachte of ben je nog bezig met je marketingstrategie? En vergeet niet ook je communicatie- en saleskanalen op te lijnen!
Voorbeelden van marketing instrumenten
Branding
Waarde propositie
Product-/markt combinaties
Online marketing
Search Engine Advertising
Direct marketing
Social media advertising
Sponsoring
Campagnes
Customer journey
Prijsstelling
Point of sale
Meer informatie?
NEEM CONTACT OPWAT IS COMMUNICATIE
Communicatie is een instrument om connecties met je doelgroepen en klanten te maken. Wil je succesvol communiceren dan moet je relevant zijn en een goede timing hebben.
WAT IS SALES
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua.