Een vak apart:
Communicatie
Stel je deze vraag aan 10 mensen, dan krijg je 10 antwoorden. Met het vakgebied communicatie wordt in een notendop bedoeld dat je je verhaal of boodschap zo vormgeeft dat degene tot wie je je richt, de boodschap ontvangt en er – in de meest ideale situatie – iets mee doet.
Relevantie en context
Maar met communicatie laat je ook zien dat je de ander begrijpt. Relevantie is daarbij een zeer belangrijk uitgangspunt en zorgt dat je doelgroepen je opmerken. En tenslotte speelt ook context een rol in hoe succesvol de impact van je boodschap uiteindelijk is.
Communicatiemix
Als je er over nadenkt dan snap je waarom het niet zo vanzelfsprekend is dat al je uitingen even effectief zijn. Wil je werken aan volwaardige en diepgaande klantcontacten, dan zal je een aantal stappen moeten doorlopen om te begrijpen hoe je je boodschap moet verpakken om je (potentiële) klanten te raken. Pas als je dat in beeld hebt weet je welke communicatie instrumenten je kan gaan inzetten.
PAKKETTENVoorbeelden van communicatie middelen
Advertenties
Artikelen (free/paid)
Social media content
Nieuwsbrieven
Brochures & Leaflets
Magazines
Persberichten
Infographics
Events
Blogs & Vlogs
Posters
Bedrijfsfilm
Meer informatie
NEEM CONTACT OPWAT IS MARKETING
Marketing is de kunst van waarde toevoegen. Jouw diensten of producten zijn alleen maar interessant voor je doelgroep als je hun belevingswereld écht begrijpt.
WAT IS SALES
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua.
OVER TALKSBUSINESS
talksBusiness helpt ondernemers met groeien. Met een integrale benadering van marketing, communicatie & sales worden alle inspanningen leadgenerators.